הגשה מקוונת של תביעת חוב

 


מהי תביעת חוב?

תביעת חוב היא מסמך משפטי בו מפרט הנושה את גובה החוב שלטענתו חב לו החייב שננקט בעניינו הליך פשיטת רגל או גובה החוב של חברה שננקט בעניינה הליך פירוק. על הנושה חלה חובה להגיש את תביעת החוב והאסמכתאות לביסוס החוב לכונס הרשמי תוך חצי שנה ממועד מתן צו הכינוס או צו הפירוק על ידי בית המשפט המחוזי.

מה תפקיד הכונס הרשמי בהליך תביעת החוב?

הכונס הרשמי משמש כזרוע עזר של בתי המשפט בהליך פשיטת רגל ובהליך פירוק חברה, המתקיימים בבתי המשפט המחוזיים ברחבי הארץ. הכונס הרשמי קולט את תביעות החוב שהתקבלו מן הנושים ומעבירם לבעלי התפקיד שמונו על ידי בית המשפט בתיקים השונים.

הסבר על תהליך הגשת תביעת חוב באופן מקוון

במסגרת שיפור השירות לאזרח פיתח הכונס הרשמי טופס מקוון ייחודי המיועד להגשת תביעת חוב בתיקי פשיטת רגל  ובתיקי פירוק חברה.

תהליך ההגשה והקליטה

  1. מילוי בכתב יד של טופס 21 לתקנות פשיטת הרגל על ידי הנושה, חתימתו ואימותו בתצהיר.
  2. שליחת הטופס המקוון, בצירוף העתק סרוק של טופס 21 והאסמכתאות לביסוס החוב.
  3. קבלת הודעת דואר אלקטרוני המאשרת את עצם שליחת תביעת החוב אל הכונס הרשמי (אין לראות בקבלת הודעה זו אישור על קליטת תביעת החוב אצל הכונס הרשמי).
  4. בשלב זו תבדק במערכות המחשוביות של הכונס הרשמי באופן אוטומטי נכונות הנתונים שהוזנו על ידי הנושה. ככל והנתונים שהוזנו על ידי הנושה ימצאו תקינים, תשלח הודעת דואר אלקטרוני נוספת לתיבת המייל של הנושה המודיעה על קליטת תביעת החוב. הודעה זו בלבד מהווה אישור על קליטת תביעת החוב באופן תקין והעברתה לבעל התפקיד. אם הנתונים שהוזנו ימצאו לא מדויקים, תביעת החוב לא תיקלט במערכות הכונס הרשמי ותשלח הודעה מתאימה למגיש.  



הנחיות להגשת הטופס המקוון


אנא מלא אחר ההנחיות הבאות בקפידה רבה ופעל לפי השלבים הבאים:

  • יש לוודא פרטים מדויקים של החייב /החברה בפירוק ומספר התיק הפנימי (פ"ר /פ"ח) באתר הדינמי של הכונס הרשמי.
  • טרם מילוי הטופס המקוון אנא ודאו כי מונחים לפניכם המסמכים הבאים:
  1. "טופס 21" (טופס תביעת חוב) - חתום ומאומת על ידי עורך דין (לחץ להורדה: טופס 21 מותאם להליך פשיטת רגל או טופס 21 מותאם להליך פירוק חברה).
  2. אסמכתאות לאימות החוב.
  3. "ייפוי כח" - חתום ומאומת בידי עורך דין (נדרש רק במקרים בהם התביעה אינה מוגשת על ידי הנושה עצמו אלא על ידי מיופה כוחו).
  4. העתק צ'ק של הנושה לצורך אימות נתוני החשבון או אישור בנק על זהות בעל החשבון.
  5. במקרה של נושה מסוג "עובד" – יש להדפיס ולמלא טופס ביטוח לאומי בל/ 5305 (ראה הנחיות נוספות בהמשך).
  6. במקרה של נושה מסוג "קופת גמל" – יש להדפיס ולמלא טופס ביטוח לאומי בל/ 5310 (ראה הנחיות נוספות בהמשך).

  • את כל המסמכים הרלוונטיים הנ"ל יש לסרוק בפורמט PDF  בלבד! לצורך צירופם לטופס המקוון בסעיף "צירוף אסמכתאות לביסוס החוב".
  • יש לוודא שיש ברשותך כתובת דואר אלקטרוני- את הכתובת תידרש להזין בטופס המקוון באופן מדויק על מנת שיישלחו אלייך אישורי שליחה וקבלה של הטופס.
  • בתום מילוי הטופס תוך הקפדה על מילוי שדות החובה, יש לשלוח את הטופס ע"י בחירה ב"שלח".
  • יש להמתין עד שתהליך השליחה יושלם. בתום התהליך תופיע על המסך "הודעה לשולח", במסגרתה ישלח חיווי על הצלחת שליחת התביעה בצירוף מספר הסימוכין.
  • לאחר מכן, תשלח לכתובת הדואר האלקטרוני שהוזנה, הודעה על שליחת תביעת החוב בצירוף העתק מתביעת החוב שנשלחה (אין לראות בהודעה זו אישור על עצם קליטת תביעת החוב ונכונתה).
  • במקרים שלא התקבלה הודעה על המסך או לא התקבלה אצל הנושה הודעת דואר אלקטרוני על אישור השליחה או התקבלה הודעת שגיאה, יש לפנות לתמיכה הטכנית של ממשל זמין בטלפון: 1-800-200-560
  • עם קליטת תביעת החוב במערכת "הכונס הרשמי", תישלח לתיבת הדואר האלקטרוני של מגיש התביעה הודעה על אישור קליטת תביעת החוב וכן מידע על זהות בעל התפקיד ופרטי ההתקשרות עמו להמשך בירור וטיפול. 

    במקרים בהם לא התקבלה אצל מגיש הבקשה הודעה (בדואר אלקטרוני) בדבר קליטה או אי קליטת הטופס תוך 48 שעות ממועד הגשת תביעת החוב, יש לפנות בדואר אלקטרוני למחוז בו מתנהל ההליך על פי הכתובות המפורטות:
    למחוז חיפה יש לפנות בכתובת הדואר האלקטרוני:  Tviot-hf@justice.gov.il
    למחוז תל – אביב יש לפנות בכתובת הדואר האלקטרוני:  Tviot-tv@justice.gov.il
    למחוז באר – שבע יש לפנות בכתובת הדואר האלקטרוני:  Tviot-bs@justice.gov.il
    למחוז ירושלים יש לפנות בכתובת הדואר האלקטרוני:   Tviot-jr@justice.gov.il

    בפניה יש לציין את מספר הסימוכין של תביעת החוב שנשלחה ופרטי התיק לרבות: מספר תיק פנימי, ת.ז. החייב / ח.פ. החברה בפירוק.

    בנוסף יש לציין בפניה את מספר הטלפון וכתובת הדוא"ל ליצירת קשר לצורך בירורים נוספים.
  • נושים מסוג: רשויות מדינה/ בנקים /עיריות – שפרטיהם אינם מעודכנים בטופס המקוון מתבקשים לפנות בכתב לכתובת
    דוא"ל:  Tviot-hf@justice.gov.il לצורך עדכון פרטיהם. בפניה יש לציין פרטים מלאים של המוסד הכוללים טלפון וכתובת דוא"ל ליצירת קשר לצורך בירורים נוספים.


הסבר על הגשת תביעת חוב בידי עובד או קופת גמל

בהגשת תביעת חוב על ידי עובד יש לפעול בהתאם לאמור לעיל ובנוסף:

  1. יש להדפיס ולמלא טופס את טופס ביטוח לאומי בל/ 5305 (לתביעת חוב) עובד או טופס בל/ 5310 (לתביעת חוב קופת גמל), לסרוק אותו ולצרפו לתביעת החוב המקוונת.
  2. ככל ולא הצטברו כספים בתיק, ישלח למגיש התביעה בדואר שובר לתשלום עבור בדיקת בעל תפקיד את תביעת החוב.
  3. לאחר ביצוע תשלום השובר יש להמציאו לכונס הרשמי בצירוף שם הנושה ופרטיו מספר תיק אצל הכונס הרשמי ומספר הסימוכין של תביעת החוב.
  4. רק לאחר קליטת השובר המשולם במחוז הרלוונטי יורה הכונס הרשמי לבעל התפקיד ליתן הכרעתו בתביעת החוב.


אופן הגשת תביעת החוב

את תביעת החוב ניתן להגיש או באמצעות המערכת המקוונת תוך קבלת אישור על קליטת/ אי קליטת תביעת החוב לאלתר. או באמצעות הגשה ידנית למחוז המטפל בתיק. 

יתרונות ההגשה במערכת המקוונת

  1. חסכון בעלות שליחת הבקשה.
  2. עדיפות בקליטת תביעת החוב תנתן למגיש תביעת החוב באופן המקוון.
  3. העברה מיידית של תביעת החוב אל בעל התפקיד.
  4. קבלת פרטיו של בעל התפקיד המכריע בתביעת החוב להמשך בירור וטיפול.
  5. מתן שם משתמש וסיסמא לשם כניסה למערכת המידע באתר האינטרנט של הכונס הרשמי לצורך קבלת מידע ופרטים לגבי התיק וכלל תביעות שהוגשו בתיק.
  6. גיבוי ואחסון תביעת החוב במערכות המאובטחות של הכונס הרשמי.


למעבר לטופס תביעת חוב המקוון לחץ כאן